7 Wskazówek jak zwiększyć sprzedaż rękodzieła w okresie świątecznym Zostaw komentarz

Okres przedświąteczny to najbardziej owocny okres dla twórców. Sprzedaż rękodzieła w Święta to temat któremu warto się przyjżeć bliżej. Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak zwiększyć sprzedaż produktów handmade w Twoim sklepie. Niezależnie od tego, czy planujesz swoją strategię sprzedażową z wyprzedzeniem czy w samym środku świątecznych wyprzedaży, to jest bardzo ważne aby zaplanować swoje cele marketingowe o wiele wcześniej. Poniżej przedstawimy wam wskazówki na które warto zwrócić uwagę gdy chcesz zwiększyć sprzedaż rękodzieła online.

Rys. 1 Choinki z drewna autorstwa – Symmetree Art

1. Kupony, rabaty i zniżki.

Każdy kocha zniżki a strategie związane z kuponami i rabatami na produkty jest dość oczywista. Oferowanie rabatów i ofert specjalnych może sprawić, że klient poczuje się tak, jakby otrzymał „okazję”, z której powinien skorzystać. Opcje jakie bierzemy do rozważenia to rabaty procentowy oraz kwotowe. Kupony możemy wręczać swoim klientom w mailingu lub na social media, jest też spora szansa, ze dotrzesz ze swoim kuponem do nowych klientów pocztą pantoflową.

2. Promocje związane z wysyłką przedmiotu.

Czasami zmniejszenie lub wyeliminowanie wysyłki może sfinalizować sprzedaż lub dać przewagę nad konkurencją. Ludzie lubią coś darmowego a zabieg ten można wykonać wrzucając cenę wysyłki w cenę przedmiotu. Jeżeli specyfika twojego produktu nie pozwala Ci na to możesz również zaoferować wysyłkę ze zniżką.

3. Dodatkowe profity lub prezenty za zakup.

Obdaruj klienta “dodatkami” lub „gratisami”. Jakie prezenty i bonusy zakupowe mogą zachęcić ich do zakupu? Dodaj do sprzedanego przedmiotu kolejny – kup jeden produkt a drugi dostaniesz za darmo. Możesz także dodać opcję rękodzieło w opakowaniu świątecznym, w którym zapakujesz produkt dla klienta w personalizowane opakowanie świąteczne gotowe do wręczenia pod choinkę.

4. Konkursy w mediach społecznościowych.

Jeśli masz zaangażowanych lub duże grono fanów w swoich mediach społecznościowych, wykorzystaj swój kanał, aby wygenerować więcej świątecznych sprzedaży. Świetnym sposobem na zaangażowanie klientów w twój sklep jest stworzenie konkursu lub rozdania prezentów. Wykorzystaj swoją obecność w mediach, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób!

5. Psychologiczny opis.

Wyzwalacze psychologiczne mogą być również bardzo przekonujące, jeśli klient myśli, że może przegapić twoje przedmioty ponieważ są dostępne tylko w okresie świąt. Może to być impuls, którego potrzebuje, aby sfinalizować sprzedaż teraz, zamiast czekać na później. Warto użyć w swoim opisie lub modyfikować stan magazynowy w taki sposób aby prezentował się klientowi, że towar jest na wyczerpaniu. Dzięki czemu klient będzie widział, że jest on na wyczerpaniu i musi się pospieszyć.

Możesz także użyć czasowych ograniczeń na rabaty dzięki czemu stworzysz poczucie, że zakup jest pilny, zanim wygaśnie możliwość skorzystania z rabatu. Kiedy publikujesz rabaty handlowe, które są ważne przez określoną liczbę dni lub umieszczasz liczniki czasu na stronach produktu, tworzysz uczucie lub pośpiech, które mogą zmusić kupującego do sfinalizowania zakupu.

6. Reklama rękodzieła.

Jeżeli korzystasz z płatnych reklam, pamiętaj, aby mądrze wydawać pieniądze. Polecam kierować reklamy do odbiorców którzy mieli styczność z twoimi produktami (jak klienci, którzy wcześniej w jakiś sposób angażowali się w twoją stronę/sklep). Byli klienci to najbardziej opłacalny rodzaj kampanii. Nazywa się to kampanią retargetingową i jest tym, co daje największy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Zwłaszcza, że okres świąteczny to kosztowny czas na reklamy ponieważ konkurować będziesz z innymi sprzedawcami rękodzieła. Zawsze uważaj aby nie przepalać pieniędzy na swój marketing reklamowy.

7. Pakiety produktów.

Warto zapewnić klientowi wszystko w jednym pakiecie do kupna. Zakupy grupowe to także świetny sposób na zwiększenie średniej wartości zamówienia poprzez sprzedaż więcej niż jednego produktu w jednym zamówieniu. Zastanów się co możesz dodać dodatkowo do swoich produktów aby z innymi produktami zachęcały twoich klientów do działania co z pewnością zwiększy sprzedaż rękodzieła w święta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.