Jak pisać posty na Instagrama? Zostaw komentarz

Posty na Instagramie zamieszcza każdy, ale czy robi to dobrze? Instagram jeśli jest odpowiednio używany, może mieć duży wpływ na sukces Twojego sklepu.

Musisz zatem wiedzieć, jak pisać posty na Instagramie, które angażują czytelników i zachęcają ich do polubienia lub udostępnienia Twojego posta! Jeśli twoje podpisy są płaskie lub co gorsze… nudne… nic dla Ciebie nie zrobią. Więc dzisiaj chcę z Wami porozmawiać o tym, jak pisać posty na Instagramie, które faktycznie pomagają sprzedawać ręcznie robione produkty. Porozmawiamy o tym, dlaczego posty na Instagramie mają znaczenie. 6 zasada angażujących oraz 4 kluczowe elementy, których potrzebuje każdy podpis.

Dobrze napisane posty powiększą Twoje konto na Instagramie, wygenerują większy ruch w Twoim sklepie i zwiększą sprzedaż Twoich produktów. Warto więc poświęcić swój czas na napisanie jak najlepszych napisów podczas publikowania!

Dlaczego posty na Instagramie mają znaczenie?

Ponieważ Instagram jest platformą wizualną, łatwo pomyśleć, że najważniejsze są zdjęcia, które publikujesz. I prawdą jest, że posiadanie atrakcyjnych zdjęć sprawia, że ludzie przestają przewijać! Ale jeśli nie masz wciągającego podpisu pod tym zdjęciem, najbardziej dostaniesz losowe „polubienie”. Jak więc napisać wciągający podpis?


6 zasad, które zmienią Twoje posty na Instagramie z przeciętnych w niesamowite!

ZASADA NR 1: NIE SPRZEDAWAJ SWOICH PRODUKTÓW

Pierwsza zasada pisania angażującego podpisu to nie sprzedawać swoich produktów! Celem Twojego posta jest inspirowanie, zabawianie lub nauczenie ludzi czegoś wartościowego. Co mam przez to na myśli?

Chcesz przestrzegać zasady 80/20? Mówi ona, że 80% Twoich postów naprawdę powinno tam być, aby zwiększyć Twoje zaangażowanie, a tylko 20% Twoich postów powinno być tam, aby promować lub sprzedawać Twoje produkty. I nawet w przypadku 20% napisów, których chcesz użyć do generowania sprzedaży, nie chcesz podchodzić do tych napisów, mówiąc coś w stylu „Mam nowy produkt! Kup ten produkt, klikając link w moim bio”, bo to trochę nudne i na pewno nie wciąga. Zamiast tego, w przypadku tych napisów Twoim celem jest sprzedanie emocji, uczucia, stylu życia lub rozwiązania.

Na przykład, jeśli sprzedajesz mydło o zapachu „świeży deszcz”, nie chcesz mówić „Hej, mam nowy zapach mydła o nazwie „świeży deszcz”. Kliknij link w moim biografii, aby go kupić”.

Zamiast tego możesz powiedzieć:

Nie ma to jak zapach po nowym deszczu, kiedy kwiaty mienią się kroplami deszczu, a powietrze przesycone jest ich zapachem zmieszanym z zapachem świeżo wilgotnej gleby. Jeśli tak jak my kochasz zapach wilgotnej ziemi – nie jesteś sam! Ludzie tacy jak my są dokładnie tymi, dla których stworzyliśmy nasze mydło „Fresh Rain”! Przeniesie Cię na łąkę po opadach deszczu, gdzie powietrze przesycone zapachami polnej ziemi i słońce lśni na każdym liściu. Orzeźwiający i energetyzujący. To limitowana partia, więc zdobądź ją za pośrednictwem linku w naszym biografii!  

Jak widać tutaj, tak, oczywiście sprzedajemy mydło. Ale robimy to w sposób, który sprawia, że mam ochotę na to mydło w mojej kuchni. Żebym czuła się odświeżona i pełna energii za każdym razem, gdy myję ręce. Ponieważ czytając podpis, przypominam sobie poranki, kiedy się budzę do delikatnego deszczu, a kiedy wychodzę na zewnątrz, świat pachnie tak cudownie i świeżo. Ten podpis przywołał wspomnienia, które teraz dołączyłem do produktu mydlanego, o którym czytam.

Więc nie sprzedawaj swoich produktów, a sprzedawaj uczucia, inspirację lub rozwiązania.

ZASADA NR 2: NIE UŻYWAJ JĘZYKA FORMALNEGO

Chcesz napisać posty na Instagramie tak, jakbyś je wypowiadał. Jednym z najlepszych sposobów aby to zrobić, jest czytanie ich na głos za każdym razem, gdy je piszesz. Czy jest jakieś zdanie, które musiałeś przeczytać po raz drugi, ponieważ za pierwszym razem nie mogłeś przeczytać go poprawnie? Może to oznaczać, że jest za długi lub zbyt formalny i nie wydaje się, żeby ktoś z tobą rozmawiał. Więc naprawdę zrób ten mały test, napisz swój tekst, a następnie wypowiedz go na głos. A jeśli zmagasz się z tym lub czujesz się trochę dziwnie, gdy mówisz to na głos, przepisz tę część podpisu. 

Na przykład, jeśli czytasz poniższy podpis na głos, brzmi to trochę niezręcznie, tak jakbyś czytał etykietę na głos:

„Nasze kolczyki z 24-karatowego złota mają trzy główne cechy:

  1. Są ręcznie robione, 
  2. Wykonane z białego złota 
  3. Produkowane we Wrocławiu”.

Teraz, gdybyś powiedział swojemu przyjacielowi o tych kolczykach, nie powiedziałbyś tego w ten sposób, prawda? Możesz powiedzieć coś bardziej jak:

„Spójrz na te piękne kolczyki, są ręcznie robione we Wrocławiu przez osobę, która używa tylko 24-karatowego białego złota. Dzięki czemu wszystkie jej kolczyki są oszałamiające i naprawdę przyciągają wzrok!”

Twój podpis może więc wyglądać tak: 

„Te piękne kolczyki są ręcznie robione przeze mnie we Wrocławiu. Użyłam 24-karatowego białego złota do tej oszałamiającej pary i ponadczasowego wzoru, który możesz z łatwością nosić każdego dnia, co czyni go świetnym dodatkiem do Twojej kolekcji na zawsze – link do sklepu to moim bio”

https://tendsy.pl/produkt/makatka-rainbow/

ZASADA NR 3: NIE BĄDŹ RZECZOWY

Kolejna zasada podpisów na Instagramie nie jest faktyczna. Zamiast tego zadaj sobie pytanie: „Dlaczego tak naprawdę obchodzi ich ten fakt?” Innym sposobem myślenia o tym jest zamiast nazywania funkcji swojego produktu, porozmawiaj o korzyściach , jakie zapewnia produkt. Jeśli więc będziemy kontynuować nasz przykład z kolczykami, zamiast mówić, że kolczyki są wykonane z 24 karatowego złota i wykonane ręcznie, można powiedzieć:

„Te kolczyki nigdy nie stracą swojego nowego wyglądu, każdy wykonany jest z oszałamiającego 24-karatowego białego złota. A jeśli masz alergię na tańsze metale, pokochasz uczucie tych kolczyków; nie ma nic, co sprawiłoby, że Twoja skóra zareaguje lub stanie się swędząca i opuchnięta. A co więcej, każdy kolczyk to oryginalny projekt. Ręcznie robiony i niepowtarzalny, aby nikt nigdy nie miał takiego kolczyka jak Ty! Każdy unikalny projekt przyciągnie uwagę ludzi i doda odrobinę przyciągającej wzrok mody do Twojego stroju.”

Ten opis powiedział czytelnikowi wiele korzyści płynących z kupowania kolczyków i stworzył obraz w ich głowie, że są stylowi i niepowtarzalni, gdy je noszą.

ZASADA NR 4: NIE POZWÓL CZYTELNIKOWI MYŚLEĆ „OK, SUPER!”

Teraz przechodzimy do zasady nr 4, która mówi, że nigdy nie pozwól czytelnikowi spojrzeć na Twój post i pomyśleć „OK, super!” Mam na myśli to, że chcesz, aby podpis zachęcał do interakcji, a nie „OK, super!” odpowiedź. To ilustruje coś, co tak często widzę w społeczności ręcznie robionych – podpisy, które po prostu opisują zdjęcia. Załóżmy na przykład, że robisz pachnące mieszanki olejków eterycznych i masz cudowny, wiecznie zielony zapach olejków eterycznych z wakacji. Jeśli opublikujesz zdjęcie butelki olejku z podpisem: „Przytulna świąteczna mieszanka olejków eterycznych”, czytelnik prawdopodobnie zatrzyma się, spojrzy na zdjęcie, przeczyta podpis i pomyśli „OK, super!” i kontynuuj przewijanie. 

Nic nie skłania mnie do zaangażowania. Nie ma historii, nie ma nic, co sprawia, że chcę to polubić, skomentować lub podzielić się tym z przyjacielem.

Ale co jeśli zamieścisz zdjęcie przytulnego salonu udekorowanego na święta z płonącym ogniem w kominku i choinką ozdobioną migoczącymi światełkami lub stylizowane ujęcie mieszanki olejków eterycznych na stole, w otoczeniu świeżo ściętych zimozielonych i pałeczek cynamonu lub ostrokrzewu, z podpisem:

„Jednym z moich ulubionych zapachów w czasie wakacji jest zapach świeżo ściętej choinki wypełniającej mój dom – za każdym razem, gdy ją czuję, uśmiecham się i myślę, jak fajnie jest, gdy cała nasza rodzina jest razem, śmieje się i jest taka szczęśliwa zobaczyć się ponownie. Jaki jest Twój ulubiony zapach w okresie świątecznym? Skomentuj poniżej i daj mi znać!”

Ten podpis zawiera historię, która mówi mi o inspiracji stojącej za twoją nową świąteczną mieszanką olejków eterycznych i łączy mnie z Tobą, twórcą. A co ważniejsze, zaprasza mnie do interakcji, zamieszczając mój ulubiony świąteczny zapach. A interakcja to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z obserwującymi.

ZASADA NR 5: NIE OCZEKUJ . . . POWIEDZ IM

Oznacza to, że nie chcesz oczekiwać, że ludzie będą chcieli komentować lub polubić zdjęcia, chcesz im to powiedzieć. Więc to jest dość oczywiste, będziesz chciał dodać zdanie, które skłoni ich do komentowania, polubienia lub udostępnienia posta – nie oczekuj, że sami pomyślą o zrobieniu tego. To może być proste, po prostu „jeśli to lubisz, podziel się tym ze znajomymi!” lub „skomentuj poniżej i powiedz mi, jaki jest twój ulubiony smak!”

ZASADA NR 6: NIE UTRUDNIAJ CZYTANIA

Rozumiem przez to rozbicie podpisu na akapity; chcesz, aby układ podpisów na Instagramie był łatwy do odczytania. A w przypadku akapitów pamiętaj, że pisząc posty na Instagramie długość akapitu to coś, o czym musisz pamiętać podczas pisania. Upewnij się, że są podziały wierszy, spacje i używaj wyróżnionych słów i emotikonów, aby kierować wzrok czytelnika i sprawić, by czytanie było przyjemniejsze. Jeśli układ podpisów na Instagramie nie zawiera spacji ani podziałów wierszy, otrzymujesz duży akapit tekstu, którego ludzie nie zobowiązują się czytać. Co prowadzi nas do kolejnego tematu, anatomii świetnego podpisu.

https://www.instagram.com/tendsy.market/ FOLLOW US!

Anatomia świetnego podpisu

Idealny, wciągający podpis składa się z 4 kluczowych elementów:

  1. Hak
  2. Ciało
  3. Wezwanie do działania
  4. Hashtagi “#”

Porozmawiajmy krótko o każdym z nich.

1. HAK

Twój haczyk jest bardzo ważny, ponieważ jak być może wiesz, Instagram tak naprawdę nie pokazuje całego podpisu podczas przewijania kanału, pokazuje tylko kilka linii. Oznacza to, że te kilka linijek, które widzisz na początku, musi być naprawdę angażujących, aby ludzie chcieli kliknąć przycisk „więcej”, aby mogli przeczytać resztę podpisu. Możesz więc pomyśleć o tym jako o tytule lub temacie wiadomości e-mail — naprawdę ważne jest, aby angażował czytelników, aby kliknęli, aby przeczytać resztę wiadomości.

2. CIAŁO

Ciało to miejsce, w którym naprawdę łączysz się z idealnymi klientami i obserwatorami. Chcesz zawsze zadać sobie pytanie „czy to inspiruje, kształci lub bawi moich czytelników?” Bo – pamiętaj – to właśnie dlatego ludzie są na Instagramie, chcą się inspirować, bawić lub odkrywać nowe i cenne informacje. Czyli jest to główny tekst naszego posta. Jak go dobrze tworzyć znajdziesz powyżej.

3. WEZWANIE DO DZIAŁANIA

Dalej jest wezwanie do działania. W tym przypadku jest to po prostu kilka linijek na dole posta, które mówią „dotknij dwukrotnie, jeśli się zgadzasz!” lub „kliknij link w mojej biografii, aby zobaczyć więcej takich kolczyków!” lub „Za co jesteś dziś wdzięczny? Wpisz go w komentarzach poniżej.”

4. HASHTAGI

Hashtagi nie są czymś, co naprawdę przeczyta Twój czytelnik, ale pomogą Ci one wyświetlać Twój post w wynikach wyszukiwania. Umieść hashtagi po podpisie i wizualnie oddziel je od podpisu, aby wyglądały ładniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *