Pomoc

Najczęściej zadawane pytania

Konto użytkownika

Kontakt z Tendsy

Zanim skontaktujesz się z nami, poszukaj informacji w zakładce pomoc. Dostępna treść odpowiada na wiele pytań i pomaga rozwiązać problemy.

Jeżeli nie znalazłeś informacji zawartych w treściach pomocy lub nie wystarczają ci one, to możesz się z nami skontaktować poprzez formularz kontaktowy dostępny pod zakładką kontakt.

Kontakt ze sprzedawcą

Jeśli chcesz zadać pytanie przed transakcją w sklepie sprzedawcy znajdują się informacje do kontaktu lub po dokonanej transakcji na adres email wysłane będą wszystkie dane sprzedawcy potrzebne do kontaktu

Rejestracja użytkownika

Rejestracja konta następuje po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, po jego wypełnieniu na podany adres email zostanie wysłany link aktywacyjny, w który należy wejść aby konto było aktywne.

Zapomniałem hasła co dalej?

Przy logowaniu pamiętaj o poprawnym wpisaniu loginu i hasła, ważne jest wpisanie cyfr, symboli i zachowanie odpowiedniej wielkości liter. Zdarza się, że zapominamy swojego hasła, w tym celu możesz przywrócić swoje hasło za pomocą przycisku zapomniałem hasło, po zweryfikowaniu twojego konta będziesz mógł na nowo ustawić swoje hasło.

Zwroty i reklamacje

Jaka jest procedura reklamacji?

W ciagu 30 dni od zawarcia umowy, użytkownik może z niej zrezygnować i oddać towar w nienaruszonym stanie sprzedawcy. Należy w tym przypadku skorzystać z formularza reklamacji. Nienaruszony produkt wraz z wypełnionym formularzem należy odesłać na podany przez sprzedającego adres.

Szczegóły dotyczące reklamacji znajdziesz w naszym regulaminie. Jeśli stwierdzisz wady w otrzymanym zamówieniu postępuj jak w przypadku procedury zwrotu. Dodatkowo załącz formularz reklamacji dokładnie opisując wadę otrzymanego produktu. Wszystkie formularze znajdziesz w zakładce regulaminy w stopce.

Jaka jest procedura zwrotu?

Masz prawo zwrócić przedmiot bez podania przyczyny do sprzedawcy. Panują ogólne warunki zwrotu przedmiotu. Formularz zwrotu znajdziesz w stopce formularze w regulaminie serwisu.

Dostawa

Jakie są metody dostawy?

Metody dostawy są ustalone przez sprzedawców. Możliwości dostępne to: przesyłka kurierska zwykła lub za pobraniem, paczkomat lub odbiór osobisty. Jeśli chcesz skorzystać z innej formy dostawy skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Jaka jest cena za dostawę?

Cena dostawy przedmiotu znajduje się bezpośrednio w koszyku zakupowym, nie narzucamy limitów na sprzedawców co do kreowania ceny, to sprzedawca ustala całkowity koszt przedmiotu jak i dostawy.

Jaki jest czas dostawy przesyłki?

Czas na realizacje zamówienia ustala sprzedawca indywidualnie, czas realizacji zaznaczony będzie przy każdym produkcie. Informacja o wysłanej przesyłce załączona będzie w podanym adresie email kupującego. Jeśli takiej wiadomości nie ma to skontaktuj się ze sprzedającym.

Zakupy

Jak zapłacę za przedmiot?

Formę płatności określa sprzedający. Możliwe formy płatności to: bramki płatnicze, płatność za pobraniem oraz przelew tradycyjny. Płatności możesz dokonać przy składaniu zamówienia lub w późniejszym terminie nie dłuższym niż ustalony termin ze sprzedawcą przedmiotu. Po tym czasie nieopłacone zamówienie zostanie anulowane. Wszystkie szczegóły dotyczące transakcji oraz danych transakcyjnych zostaną wysłane na podanego maila.

Jaki jest status mojego zamówienia?

Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem to historia zamówień jest dostępna na Twoim koncie. Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze opłacone to status zamówienia będzie widniał jako nieopłacony i analogicznie przy zamówieniu opłaconym lub w trakcie realizacji.

Gdzie znajdę paragon lub fakturę?

Aby otrzymać fakturę napisz o tym w uwagach dla sprzedającego. To sprzedający wystawi Ci dowód zakupu, dowody zakupu zazwyczaj są w formie elektronicznej lub załączone w przesyłce w formie papierowej. Jeśli nie otrzymałeś dowodu zakupu skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedawcą produktu.

Czy mogę wystawić opinię sprzedawcy?

Tak, każdy kupujący ma prawo ocenić sprzedawcę, ocena oraz opinia kupującego będzie widniała na stronie przedmiotu oraz sumarycznie na stronie sklepu sprzedawcy.

Konto użytkownika

Co potrzebuję aby zarejestrować konto sprzedawcy?

Aby zarejestrować konto sprzedawcy potrzebne są podstawowe dane takie jak: imię i nazwisko, adres mail, dane do wypłat. Przy rejestracji konta należy wybrać rejestruj się jako sprzedawca.

Jakie możliwości daje konto sprzedawcy?

Konto sprzedawcy daje wiele możliwości, a funkcjonalność konta jest wciąż rozwijana. Podstawowe funkcje tego typu konta to możliwość sprzedaży przedmiotów na platformie oraz zarządzanie nimi.

Czy jest podpisywana jakaś umowa?

Nie. Zasady są proste, korzystasz kiedy chcesz, otwierasz i zamykasz swoje konto w dowolnym momencie bez informowania nas o tym.

Zapomniałem hasła co dalej?

Zdarza się, że zapominamy swojego hasła, w tym celu możesz przywrócić swoje hasło za pomocą przycisku zapomniałem hasło, po zweryfikowaniu twojego konta będziesz mógł na nowo ustawić swoje hasło.

Sprzedaż

Jaka jest prowizja od sprzedaży?

Od sprzedaży przedmiotu pobierana jest prowizja w wysokości procentowej danej sprzedaży.  Cennik oraz tabela z opłatami znajduje się w zakładce: https://tendsy.pl/cennik/

Czy ponoszę jakieś dodatkowe opłaty?

Jedyną opłatą jest prowizja która pobierana jest w momencie sprzedaży przedmiotu. Wysokość prowizji znajdziesz w zakładce https://tendsy.pl/cennik/

Jak mogę wypłacić środki za sprzedane przedmioty?

Wypłata środków zgromadzonych na koncie sprzedawcy odbywa się poprzez złożenie wniosku o wypłatę. Wniosek o wypłatę środków można złożyć w każdym momencie. Limit wypłaty środków jest podany w zakładce konta sprzedawcy.

Jakie są metody wypłat środków?

Przelew tradycyjny oraz PayPal.

Czy założenie sklepu jest darmowe?

Założenie i prowadzenie sklepu jest darmowe, nie ma żadnych opłat jednorazowych ani miesięcznych w związku z prowadzeniem sklepu.

Przedmiot sprzedaży

Na jak długo wystawiany jest przedmiot?

Nie ma limitu czasu na wystawiony przedmiot.

Czy są wytyczne dot. zdjęć produktu?

Nie ma wytycznych odnośnie zdjęć Twoich produktów, mamy świadomość, że Twój produkt jest wyjątkowy, a Ty sam kreujesz swoją przestrzeń sprzedażową. To od Ciebie zależy jak będzie wyglądała prezentacja.

Jakie przedmioty mogę wystawić?

Tendsy to platforma wspierająca rękodzielników. Wystawić więc można wszystkie przedmioty handmade, vinatge oraz półprodukty potrzebne do wytwarzania rękodzieła.

Czy produkt może być wystawiony z opcją "na zamówienie"?

Produkty wykonywane przez naszych rękodzielników nie są wykonywane masowo, niektóre produkty mogą być dostępne od ręki ponieważ są na stanie inne nie. Należy pamietać, że może się pojawić opcja na zamówienie i czas dostarczenia może być dłuższy. W takich sytuacjach prosimy indywidualnie kontaktować się z klientem lub o dokładny opis przedmiotu który sprzedajemy.

Wysyłka

Jak wygląda wysyłka sprzedanego przedmiotu?

Przy zakupach przedmiotów ze swojego sklepu sprzedawca otrzymuję dane klienta potrzebne do wysyłki. Wszystkie procedury związane z pakowaniem i wysyłką należą do obowiązków sprzedawcy.

Ile czasu mam na wysyłkę przedmiotu?

Fajnie by było szybko 🙂 Aczkolwiek wyjątkowe przedmioty wymagają czasu. Czas wysyłki ustawisz w specyfikacji przedmiotu lub w opisie jeżeli przedmiot jest wykonywany na zamówienie.

Jaki jest koszt wysyłki?

Koszt wysyłki przedmiotu to 15 zł, dla każdego sprzedawcy bez względu na ilośc sprzedanych przedmiotów. Kwotę to pokrywa kupujący i jest ona doliczana do każdego zamówienia bez względu na sposób dostawy.

W przypadku zamówienia z opcją płatności za pobraniem sprzedawca otrzymuje  100% kwoty (zysk + pobrana kwota przesyłki) i nie jest pobierana prowizja od sprzedaży. Sprzedany przedmiot rozliczany jest bezpośrednio sprzedawca-klient.